כל מה שרציתם לדעת על אנרגיה סולארית

האנרגיה המופקת מהשמש היא אנרגיה פוטו-וולטאית. המילה פוטו-וולטאי היא שילוב של המילה פוטו במובן של אור והמילה וולט במשמעות של חשמל (יחידת המתח החשמלאי).

קצת על אנרגיה סולארית

הטכנולוגיה הפוטו וולטאית הינה הטכנולוגיה המתקדמת הזולה והזמינה ביותר להפקת אנרגיה, כיום בעולם ובכל מרחבי הגלובוס מוקמים אין ספור פרוייקטים. האנרגיה המופקת מהשמש היא אנרגיה פוטו-וולטאית. המילה פוטו-וולטאי היא שילוב של המילה פוטו (Photo) במובן של אור והמילה וולט (Volt) במשמעות של חשמל (יחידת המתח החשמלאי).

איך זה עובד?

מערכת פוטו וולטאית הופכת את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית נקייה באופן הבא: תאים פוטו-וולטאים, הנקראים גם תאי שמש או תאים סולארים בנויים מחומרים מוליכים למחצה. החומרים המוליכים למחצה הם חומרים אשר איכות ההולכה שלהם מושפעת מהקרנה של אור עליהם. רוב התאים הסולאריים מיוצרים מסיליקו ן– חומר המצוי בשפע שמחיר כרייתו בשנים ירד בשנים האחרונות דבר שבין היתר אפשר את הורדת מחירי עלויות ההתקנה.

כדי ליצור תא סולארי יש לטעון שכבה אחת של הסיליקון במטען חיובי (מסוג P) ושכבה נוספת במטען שלילי (מסוג N). חיבור בין השכבות יוצר צומת (P-N). בצומת הזו נוצר שדה חשמלי.השמש מקרינה על הסיליקון ואז נוצרת תנועת אלקטרונים, ובשדה החשמלי נוצר זרם חשמלי – זרם ישר (DC).

הנצילות – מושג המתייחס לפוטנציאל ספיגת קרינת השמש בפאנל הסולארי המותקן על גבי הגג. בשנים האחרונות מושקעים מיליארדי דולארים בשיפור נצילות הפאנלים מתוך תובנה שנצילות גבוהה מאפשרת את מיקסום הגגות הסולאריים ותפוקותיהם. הפאנלים משמשים כמעטפת של תאים סולאריים רבים שמחוברים יחד כאשר כל תא מעביר את החשמל דרך הפאנלים ומשם החשמל מוזרם לממיר המתח, לצרכני החשמל או לחברת החשמל.

ההסדרות הסולאריות בישראל

ההסדרות הסולאריות הקיימות בישראל מאז שנת 2008 פועלות על פי כלל "כל הקודם זוכה" כאשר מעת לעת רשות החשמל מפרסמת את פרטי ההסדרה ותנאיה. כניסה למכסה הינה ערובה לכך שהתעריף שנקבע ילווה את בעל המערכת לאורך כל שנות ההסכם (20 שנה וכיום 25 שנה). תעריפי ההסדרה הביתיים או המסחריים נקבעים על ידי רשות החשמל וזאת כנגזרת מתעריפי הפאנלים, הממירים , עלויות הקונסטרוקציה והרגולציה.

מדינת ישראל התחייבה לייצר כ10% מהחשמל שלה באמצעות אנרגיות מתחדשות עד לשנת 2020, ו-17% עד לשנת 2030. במדינות רבות ברחבי העולם כבר היום מיוצרים היקפים משמעותיים מצריכת החשמל באמצעות מערכות פוטו וולטאיות וטורבינות רוח. מספר מדינות בעולם אף הציבו לעצמן יעדים שאפתניים לייצור 100% מהיקף צריכת החשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות.

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צרו קשר עכשיו