מעודדים הקמת מערכות סולאריות בערים !

אין זה סוד שמרבית הפרוייקטים הסולאריים בישראל מותקנים בפריפריה הדרומית והצפונית. בערים בכלל ובפרט באזור המרכז אין זה מחזה נפוץ לראות מערכות סולאריות על גבי גגות המבנים.

רשות החשמל יוזמת מהלך שיעודד את ייצור חשמל באזורי הצריכה של מדינת ישראל מתוך מטרה לעודד את המעבר לאנרגיות מתחדשות.
על פי המתווה החדש, מערכות סולאריות שיותקנו בערים בהם אוכלוסייה של מתגוררים הינה מעל 50,000 תושבים יוכלו להנות מתקבולים גבוהים יותר של 5.3 אגורות לכל קילוואט במתקני ייצור ואגירה וזאת בתנאי שהמתקן יועמד לשימושו של מנהל המערכת בשעת הצורך.

התמריץ המשמעותי יינתן למתקנים שיחוברו עד לתום שנת 2026 והתעריף הגבוה יינתן עד לסוף שנת 2039. על פי המודל ככל שהמערכת תחובר מוקדם יותר כך ייהנו הצרכנים או היזמים מתפוקות גבוהות יותר לאורך השנים.

בשל הפיזור הגיאוגרפי של המערכות הסולאריות כיום רשת ההולכה נמצאת במצוקה משמעותית ויזמים רבים אינם מסוגלים לקדם הקמת מתקנים. כניסתו הצפויה של המתווה אמורה להקל על מצוקת הולכה ולאפשר את חיבורם של מערכות סולאריות בהיקפים משמעותיים.

חברת מאורות אנרגיה מברכת על המהלך ולצד זה קוראת לממשלה ורשות החשמל להעלות את התעריפים המשולמים בכל רחבי הארץ שיקלו ולו במעט על שחיקת האינפלציה והריווחיות שנפגעה עקב הריביות הגבוהות.

לקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צרו קשר עכשיו